logo konferencji PSTIS

Kelly Mahler

OTD, OTR/L (USA)

Kelly Mahler OTD, OTR/L, posiadaczka tytułu doktora w dziedzinie terapii zajęciowej z Misericordia University w Dallas (Pensylwania). Terapeutka zajęciowa z osiemnastoletnim doświadczeniem, pracuje z dziećmi w wieku szkolnym i z dorosłymi. Wyróżniania licznymi nagrodami, w tym American Occupational Therapy Association Emerging and Innovative Practice Award w 2020 r. oraz złotym medalem Mom’s Choice. Jest adiunktką na wydziale terapii zajęciowej w Elizabethtown College w Elizabethtown (Pensylwania) i aktywnie uczestniczy w kilku projektach badawczych dotyczących m.in. interocepcji, samoregulacji, traumy i autyzmu. Kelly jest regularnie zapraszana jako prelegentka na konferencje międzynarodowe, gdzie udziela wykładów poświęconych zagadnieniom które porusza w swoich ośmiu najważniejszych publikacjach:

Tracy Murnan Stackhouse

MA/OTR/L (USA)
Terapeuta zajęciowy i psycholog dziecięcy; od wielu lat zaangażowana w działania na rzecz osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, zwłaszcza z kruchym chromosomem X i autyzmem; pracowała jako kliniczny specjalista integracji sensorycznej w Szpitalu Dziecięcym w Denver a także w Centrum Badawczym i Terapeutycznym Fragile X. Jest prezesem i współzałożycielką Developmental FX – kliniki non-profit, specjalizującej się w terapii poprzez naukową zabawę. Współtwórczyni modelu wnioskowania klinicznego w dziedzinie integracji sensorycznej STEPSI; jest autorką wielu rozdziałów w książkach traktujących o integracji sensorycznej i zaburzeniach neurorozwojowych. Prowadzi szkolenia doskonalące i konsultacje z dziedziny integracji sensorycznej na terenie USA i Europy.

Anna Bereś

Anna Bereś

Socjolog po Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalistka metod ilościowych w statystyce i metodologii badań społecznych, właścicielka Data Lab.
Zajmowała się komercjalizacją wyników badań społecznych, pracowała jako statystyk w wielu polskich i kilku międzynarodowych projektach badawczych. W ostatnim czasie dostosowywała do polskich warunków narzędzia do badania wzorów zachowań pracowników przedsiębiorstw w holendersko-polskim projekcie we współpracy z warszawską SWPS. W Polsce długoletnia współpraca łączy ją z badaczami z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pracuje też z naukowcami z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i wielu mniejszych uczelni akademickich. Autorka rozdziałów w pracach zbiorowych i kilkunastu wystąpień na konferencjach naukowych.

Krystyna Rymarczyk

dr hab. prof. USWPS

Doktor nauk biologicznych, psycholog ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii, adiunkt w Instytucie Neuronauki Poznawczej i Behawioralnej Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Przez lata pracowała także w Pracowni Psychofizjologii w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie, gdzie za długoletnią służbę otrzymała Srebrny Medal nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej . Obecnie prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu neuropsychologii klinicznej i neuronauki. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnienia powstawania reakcji mimicznych, mózgowej organizacji procesów emocjonalnych, w tym roli dynamiki oraz poziomu empatii w percepcji ekspresji emocjonalnych. W tym obszarze prowadzi badania z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) jak i elektromiografii powierzchniowej mięśni twarzy (EMG). Jest autorką kilkudziesięciu artykułów zarówno z zakresu neuronauki społecznej, jak i psychologii m.in. PLOS OneFrontiers in PsychologyFrontiers in Behavioral Neuroscience i inne. Interesuje się także neurobiologicznym podłożem rozwoju człowieka, mechanizmami plastyczności mózgowej i tej tematyce także poświęca swoje publikacje Jest autorką wielu wystąpień konferencyjnych i popularnonaukowych. W zeszłym roku organizowała Tydzień Mózgu w Warszawie. W ubiegłym roku otrzymała nagrodę Dziekana Wydział u Psychologii Uniwersytetu SWPS za wysoką jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych oraz znaczącą efektywności pracy naukowej.

May-Benson

Teresa May-Benson

dr Teresa A. May-Benson – licencjonowany terapeuta zajęciowy (OTR/L), absolwentka Uniwersytetu Stanowego w Ohio i Uniwersytetu w Bostonie gdzie studiowała zagadnienia związane z problematyką integracji sensorycznej oraz terapii w systemie szkolnym. Członkini Amerykańskiego Stowarzyszenia Terapeutów Zajęciowych (FAOTA). Autorka oraz instruktorka wielu szkoleń, które prowadzi w USA i Europie.

Dyrektor strategiczny Fundacji SPIRAL, aktywna uczestniczka projektów badawczych dotyczących integracji sensorycznej, prowadzonych przez Centrum Badawcze Procesów Sensorycznych Fundacji SPIRAL. Wykładowczyni na Uniwersytecie w Indianapolis, doświadczona terapeutka i znana badaczka teorii oraz terapii integracji sensorycznej. Autorka wielu rozdziałów w książkach i artykułów naukowych. Jej praca doktorska dotyczyła tematyki związanej ze stroną wyobrażeniową praksji. Współpracuje z uznanymi badaczkami między innymi: dr Lucy Jane Miller, dr Shelly Lane and dr Roseann Schaaf. Była członkini zespołu Zdrowia Matki i Dziecka powołanego w ramach Doktoranckiego Programu Studiów Terapeutycznych Uniwersytetu w Bostonie. Laureatka wielu nagród:Virginia Scardinia Award of Excellence od AOTA za swoją pracę dotyczącą badań nad stroną wyobrażeniową praksji, Alice Bachman Clinician Award od Sieci Terapii Pediatrycznej, Catherine Trombly Award przyznana przez Stowarzyszenie Terapeutów Zajęciowych w Massachusetts za jej działalność badawczą, kliniczną oraz instruktorską.

https://ase.tufts.edu/occupationalTherapy/people/may-benson.htm

Maria Borkowska

dr n. med.
Pediatra, specjalista rehabilitacji, nauczyciel akademicki, autorka wielu artykułów i publikacji książkowych o tematyce związanej z problemami rozwojowymi dzieci. Założycielka i współzałożycielka wielu placówek rehabilitacyjnych dla dzieci, m. in. Przychodni Rehabilitacyjnej na warszawskim Żoliborzu, przy Warszawskim Szpitalu dla Dzieci i sieci Poradni "Aga". Inicjatorka i organizatorka pierwszych w Polsce szkoleń w metodzie NDT-Bobath oraz Integracji Sensorycznej. Przez ponad 20 lat związana z Ośrodkiem Wczesnej Interwencji w Warszawie. Za działalność społeczną na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną otrzymała Odznakę Przyjaciel Dziecka, medal im. Doktora Henryka Jordana i Srebrny Krzyż Zasługi.

Aneta Szczepańska-Rybak

Aneta Szczepańska-Rybak

 mgr fizjoterapii, D.O., EFDM IC

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz renomowanej Brytyjskiej Szkoły Osteopatii ESO European School of Osteopathy w Maidstone.
Pełniła funkcje asystenta w International Academy of Manual Medicine na kursach FDM wg. S. Typaldosa.
Uczestniczka wielu kursów i szkoleń poświęconych zagadnieniom medycznym m.in. Międzynarodowy Egzamin Terapii FDM ( FDM IC), dodatkowo szereg kursów rozwijających w tej dziedzinie, ze światowej sławy instruktorami (m.in. USA, Japonia, Austria), Osteopatia pediatryczna, (kursy rozwijające), Global Fascio-Myo-Neutral Method of Diagnosis and Hooking Treatment Using Diacutaneous Fibrolisis Technique, Functional Intergrated Needling for Pain Management.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z pacjentami prowadzi własny gabinet reh-STILL-med.

Izabela Gelleta

Izabela Gelleta

mgr

Specjalista rehabilitacji ruchowej I stopnia, terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, pedagog, wykładowcą akademicki z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, szczególnie z małymi dziećmi.

Prowadzi szkolenia i warsztaty terapeutyczne przeznaczone dla:

  • nauczycieli wychowania przedszkolnego i zintegrowanego, pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej, innych specjalistów pracujących z niemowlęciem, małym dzieckiem, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w placówkach oświatowo-wychowawczych, terapeutycznych i integracyjnych;
  • fizjoterapeutów, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, innych specjalistów pracujących z niemowlętami i małymi dziećmi (do 2 roku życia) w placówkach służby zdrowia, oświatowo-wychowawczych i ośrodkach terapeutycznych;
  • rodziców i opiekunów noworodków i niemowląt oraz małych dzieci.
  • Jest współzałożycielem Fundacji „Wsparcie na Starcie” 
Anna Gralewicz

Anna Gralewicz

lek. med.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od grudnia 2014 r. odbywa szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii dzieci i młodzieży w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii. Na co dzień pracuje z osobami z zaburzeniami zachowania i emocji, z zaburzeniami odżywiania się, afektywnymi, psychotycznymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Ponadto od listopada 2018r jest związana z Zakładem Wczesnej Interwencji Psychologicznej Instytutu Matki i Dziecka, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią najmłodszych pacjentów. 

Od maja 2015 r prowadzi zajęcia psychoedukacyjne oraz konsultacje psychiatryczne dla uczniów gimnazjów w ramach Projektu Edukacyjnego Fundacji „Syntonia”: „Czarne Fale – Lekcje o Depresji”.

Iwona Makowska

Dr n.med. Iwona Makowska jest lekarzem specjalistą psychiatrii dorosłych i specjalistą psychiatrą dzieci i młodzieży, psychologiem. Pełni funkcję ordynatora oddziału psychiatrii młodzieżowej CSK UM w Łodzi. Adiunkt w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży UM w Łodzi, prowadzi zajęcia kliniczne ze studentami wydziału lekarskiego UM. Autor i współautor prac badawczych i poglądowych, organizuje wykłady, warsztaty i seminaria dla lekarzy, pedagogów, psychologów i rodziców pacjentów. Aktualne zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień autoagresji, suicydologii, zaburzeń nastroju oraz regulacji emocji wśród dzieci i młodzieży.


Patronat honorowy

Patroni medialni

Studio psychologiczne - logo
Impuls do rozwoju - logo
logo Oditis

slajd