prof.
Doktor nauk biologicznych, psycholog ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii, adiunkt w Instytucie Neuronauki Poznawczej i Behawioralnej Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Przez lata pracowała także w Pracowni Psychofizjologii w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie, gdzie za długoletnią służbę otrzymała Srebrny Medal nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Obecnie prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu neuropsychologii klinicznej i neuronauki. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnienia powstawania reakcji mimicznych, mózgowej organizacji procesów emocjonalnych, w tym roli dynamiki oraz poziomu empatii w percepcji ekspresji emocjonalnych. W tym obszarze prowadzi badania z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) jak i elektromiografii powierzchniowej mięśni twarzy (EMG). Jest autorką kilkudziesięciu artykułów zarówno z zakresu neuronauki społecznej, jak i psychologii m.in. PLOS One, Frontiers in Psychology, Frontiers in Behavioral Neuroscience i inne. Interesuje się także neurobiologicznym podłożem rozwoju człowieka, mechanizmami plastyczności mózgowej i tej tematyce także poświęca swoje publikacje Jest autorką wielu wystąpień konferencyjnych i popularnonaukowych. W zeszłym roku organizowała Tydzień Mózgu w Warszawie. W ubiegłym roku otrzymała nagrodę Dziekana Wydział u Psychologii Uniwersytetu SWPS za wysoką jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych oraz znaczącą efektywności pracy naukowej.
Profesor poprowadzi wykład o „Wczesna Interwencja wobec dzieci z zaburzeniami w rozwoju„
dr
Amerykański psychiatra i neurolog. Jest profesorem psychiatrii na Uniwersytecie Północnej Karoliny w Chapel Hill. Porges jest również obecnie dyrektorem konsorcjum badawczego Kinsey Institute Traumatic Stress Research na Indiana University Bloomington, które zajmuje się badaniem traumy. Wcześniej był profesorem na Uniwersytecie Illinois w Chicago, gdzie był dyrektorem Brain-Body Center w College of Medicine oraz na Uniwersytecie Maryland. Zaproponował teorię poliwagalną w 1994 roku. Obecnie jest neurobiologiem, który szczególnie interesuje się reakcjami nerwów czaszkowych, które dotyczą zarówno zwierząt, jak i ludzi, u których występują określone reakcje, które są fizjologiczne w organizmie.
Wywiadu z dr Stephenem Porgesem, przeprowadzonego przez Panią Katarzynę Skarewicz, będzie można wysłuchać podczas Konferencji 2022 o godzinie 11:45.
dr
Jest pedagogiem, ortoptystą, terapeutą zajęciowym, terapeutą integracji sensorycznej. Założycielka Orticus Centrum Terapii Widzenia i Rozwoju. Zajmuje się leczeniem zeza, niedowidzenia, terapią widzenia dzieci z trudnościami w uczeniu się, to z myślą o tych dzieciach powstał program diagnostyczno- terapeutyczny Sensomotoryczna terapia widzenia© Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą oraz dziećmi zarówno w normie jak i z różnym stopniem niepełnosprawności, najważniejsze doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Doświadczenie ortoptyczne zdobywała między innymi w Strabismologie, Kinder- und Neuroophthalmologie Augenklinik der Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium. Autorka i inicjatorka programu profilaktycznego “Dobry wzrok to dobry start”, dzięki któremu zostały zebrane informacje o skali zaburzeń wzrokowych u dzieci i ich korelacji z trudnościami szkolnymi.
Doktor będzie prowadziła wykład pt. „Diagnoza funkcji wzrokowych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego” o 14:40 podczas Konferencji 2022.
dr n. med.
Otolaryngolog, specjalista audiolog i foniatra. Absolwentka I Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie. Przez 16 lat związana z Kliniką Audiologii i Foniatrii Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie, w której pracowała jako adiunkt oraz pełniła funkcję ordynatora oddziału audiologiczno-foniatrycznego. Obecnie pracuje w Instytucie – Pomniku Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Konsultant Metody Tomatisa®.
Poprowadzi wykład: Treningi słuchowe i programy słuchowe wykorzystywane w pracy z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (o godz. 17:00)
OTD, OTR/L (USA)
Kelly Mahler OTD, OTR/L, posiadaczka tytułu doktora w dziedzinie terapii zajęciowej z Misericordia University w Dallas (Pensylwania). Terapeutka zajęciowa z osiemnastoletnim doświadczeniem, pracuje z dziećmi w wieku szkolnym i z dorosłymi. Wyróżniania licznymi nagrodami, w tym American Occupational Therapy Association Emerging and Innovative Practice Award w 2020 r. oraz złotym medalem Mom’s Choice. Jest adiunktką na wydziale terapii zajęciowej w Elizabethtown College w Elizabethtown (Pensylwania) i aktywnie uczestniczy w kilku projektach badawczych dotyczących m.in. interocepcji, samoregulacji, traumy i autyzmu. Kelly jest regularnie zapraszana jako prelegentka na konferencje międzynarodowe, gdzie udziela wykładów poświęconych zagadnieniom które porusza w swoich ośmiu najważniejszych publikacjach:
The Interoception Curriculum: A Step-by-Step Framework for Developing Mindful Self-Regulation [Program nauczania interocepcji: model rozwoju uważnej samoregulacji „krok po kroku”] – wyróżniony złotym medalem Mom’s Choice Award
Interoception Activity Cards [Karty do pracy z interocepcją] – wyróżniony złotym medalem Mom’s Choice Award
My Interoception Workbook: A Guide for Adolescents, Teens and Young Adults [Mój podręcznik interocepcji: przewodnik dla nastolatków i młodych dorosłych]
Interoception: The Eighth Sensory System [Interocepcja: ósmy układ sensoryczny]
The Comprehensive Assessment of Interoceptive Awareness [Kompleksowa ocena świadomości interocepcji]
Sensory Issues and High Functioning Autism [Zaburzenia sensoryczne i wysokofunkcjonujące osoby ze spektrum autyzmu] (z Myles i Robbins) —wyróżniony brązowym medalem National Parenting Publications
Destination Friendship: Developing Social Skills for Individuals with Autism Spectrum Disorders or Other Social Challenges [Ku przyjaźni: rozwój umiejętności społecznych u osób ze spektrum autyzmu i innymi trudnościami społecznymi] (z Benton, Hollis, i Womer)
Hygiene and Related Behaviors for Children and Adolescents With Autism Spectrum and Related Disorders [Hygiena i powiązane zachowania u dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu i powiązanymi zaburzeniami] — wyróżniony złotym medalem Mom’s Choice Award
MA/OTR/L (USA)
Terapeuta zajęciowy i psycholog dziecięcy; od wielu lat zaangażowana w działania na rzecz osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, zwłaszcza z kruchym chromosomem X i autyzmem; pracowała jako kliniczny specjalista integracji sensorycznej w Szpitalu Dziecięcym w Denver a także w Centrum Badawczym i Terapeutycznym Fragile X. Jest prezesem i współzałożycielką Developmental FX – kliniki non-profit, specjalizującej się w terapii poprzez naukową zabawę. Współtwórczyni modelu wnioskowania klinicznego w dziedzinie integracji sensorycznej STEPSI; jest autorką wielu rozdziałów w książkach traktujących o integracji sensorycznej i zaburzeniach neurorozwojowych. Prowadzi szkolenia doskonalące i konsultacje z dziedziny integracji sensorycznej na terenie USA i Europy.
Socjolog po Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalistka metod ilościowych w statystyce i metodologii badań społecznych, właścicielka Data Lab.
Zajmowała się komercjalizacją wyników badań społecznych, pracowała jako statystyk w wielu polskich i kilku międzynarodowych projektach badawczych. W ostatnim czasie dostosowywała do polskich warunków narzędzia do badania wzorów zachowań pracowników przedsiębiorstw w holendersko-polskim projekcie we współpracy z warszawską SWPS. W Polsce długoletnia współpraca łączy ją z badaczami z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pracuje też z naukowcami z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i wielu mniejszych uczelni akademickich. Autorka rozdziałów w pracach zbiorowych i kilkunastu wystąpień na konferencjach naukowych.
dr hab. prof. USWPS
Doktor nauk biologicznych, psycholog ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii, adiunkt w Instytucie Neuronauki Poznawczej i Behawioralnej Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Przez lata pracowała także w Pracowni Psychofizjologii w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie, gdzie za długoletnią służbę otrzymała Srebrny Medal nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Obecnie prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu neuropsychologii klinicznej i neuronauki. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnienia powstawania reakcji mimicznych, mózgowej organizacji procesów emocjonalnych, w tym roli dynamiki oraz poziomu empatii w percepcji ekspresji emocjonalnych. W tym obszarze prowadzi badania z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) jak i elektromiografii powierzchniowej mięśni twarzy (EMG). Jest autorką kilkudziesięciu artykułów zarówno z zakresu neuronauki społecznej, jak i psychologii m.in. PLOS One, Frontiers in Psychology, Frontiers in Behavioral Neuroscience i inne. Interesuje się także neurobiologicznym podłożem rozwoju człowieka, mechanizmami plastyczności mózgowej i tej tematyce także poświęca swoje publikacje Jest autorką wielu wystąpień konferencyjnych i popularnonaukowych. W zeszłym roku organizowała Tydzień Mózgu w Warszawie. W ubiegłym roku otrzymała nagrodę Dziekana Wydział u Psychologii Uniwersytetu SWPS za wysoką jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych oraz znaczącą efektywności pracy naukowej.
Przeprowadzi wykład Co badania naukowe mówią nam o diagnozie i terapii zaburzeń neurorozwojowych? (o godz. 9:15.)
dr Teresa A. May-Benson – licencjonowany terapeuta zajęciowy (OTR/L), absolwentka Uniwersytetu Stanowego w Ohio i Uniwersytetu w Bostonie gdzie studiowała zagadnienia związane z problematyką integracji sensorycznej oraz terapii w systemie szkolnym. Członkini Amerykańskiego Stowarzyszenia Terapeutów Zajęciowych (FAOTA). Autorka oraz instruktorka wielu szkoleń, które prowadzi w USA i Europie.
Dyrektor strategiczny Fundacji SPIRAL, aktywna uczestniczka projektów badawczych dotyczących integracji sensorycznej, prowadzonych przez Centrum Badawcze Procesów Sensorycznych Fundacji SPIRAL. Wykładowczyni na Uniwersytecie w Indianapolis, doświadczona terapeutka i znana badaczka teorii oraz terapii integracji sensorycznej. Autorka wielu rozdziałów w książkach i artykułów naukowych. Jej praca doktorska dotyczyła tematyki związanej ze stroną wyobrażeniową praksji. Współpracuje z uznanymi badaczkami między innymi: dr Lucy Jane Miller, dr Shelly Lane and dr Roseann Schaaf. Była członkini zespołu Zdrowia Matki i Dziecka powołanego w ramach Doktoranckiego Programu Studiów Terapeutycznych Uniwersytetu w Bostonie. Laureatka wielu nagród:Virginia Scardinia Award of Excellence od AOTA za swoją pracę dotyczącą badań nad stroną wyobrażeniową praksji, Alice Bachman Clinician Award od Sieci Terapii Pediatrycznej, Catherine Trombly Award przyznana przez Stowarzyszenie Terapeutów Zajęciowych w Massachusetts za jej działalność badawczą, kliniczną oraz instruktorską.
https://ase.tufts.edu/occupationalTherapy/people/may-benson.htm
dr n. med.
Pediatra, specjalista rehabilitacji, nauczyciel akademicki, autorka wielu artykułów i publikacji książkowych o tematyce związanej z problemami rozwojowymi dzieci. Założycielka i współzałożycielka wielu placówek rehabilitacyjnych dla dzieci, m. in. Przychodni Rehabilitacyjnej na warszawskim Żoliborzu, przy Warszawskim Szpitalu dla Dzieci i sieci Poradni "Aga". Inicjatorka i organizatorka pierwszych w Polsce szkoleń w metodzie NDT-Bobath oraz Integracji Sensorycznej. Przez ponad 20 lat związana z Ośrodkiem Wczesnej Interwencji w Warszawie. Za działalność społeczną na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną otrzymała Odznakę Przyjaciel Dziecka, medal im. Doktora Henryka Jordana i Srebrny Krzyż Zasługi.
mgr fizjoterapii, D.O., EFDM IC
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz renomowanej Brytyjskiej Szkoły Osteopatii ESO European School of Osteopathy w Maidstone.
Pełniła funkcje asystenta w International Academy of Manual Medicine na kursach FDM wg. S. Typaldosa.
Uczestniczka wielu kursów i szkoleń poświęconych zagadnieniom medycznym m.in. Międzynarodowy Egzamin Terapii FDM ( FDM IC), dodatkowo szereg kursów rozwijających w tej dziedzinie, ze światowej sławy instruktorami (m.in. USA, Japonia, Austria), Osteopatia pediatryczna, (kursy rozwijające), Global Fascio-Myo-Neutral Method of Diagnosis and Hooking Treatment Using Diacutaneous Fibrolisis Technique, Functional Intergrated Needling for Pain Management.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z pacjentami prowadzi własny gabinet reh-STILL-med.
mgr
Prowadzi szkolenia i warsztaty terapeutyczne przeznaczone dla:
lek. med.
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od grudnia 2014 r. odbywa szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii dzieci i młodzieży w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii. Na co dzień pracuje z osobami z zaburzeniami zachowania i emocji, z zaburzeniami odżywiania się, afektywnymi, psychotycznymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Ponadto od listopada 2018r jest związana z Zakładem Wczesnej Interwencji Psychologicznej Instytutu Matki i Dziecka, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią najmłodszych pacjentów.
Od maja 2015 r prowadzi zajęcia psychoedukacyjne oraz konsultacje psychiatryczne dla uczniów gimnazjów w ramach Projektu Edukacyjnego Fundacji „Syntonia”: „Czarne Fale – Lekcje o Depresji”.
Dr n.med. Iwona Makowska jest lekarzem specjalistą psychiatrii dorosłych i specjalistą psychiatrą dzieci i młodzieży, psychologiem. Pełni funkcję ordynatora oddziału psychiatrii młodzieżowej CSK UM w Łodzi. Adiunkt w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży UM w Łodzi, prowadzi zajęcia kliniczne ze studentami wydziału lekarskiego UM. Autor i współautor prac badawczych i poglądowych, organizuje wykłady, warsztaty i seminaria dla lekarzy, pedagogów, psychologów i rodziców pacjentów. Aktualne zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień autoagresji, suicydologii, zaburzeń nastroju oraz regulacji emocji wśród dzieci i młodzieży.
Nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z osobami z autyzmem, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, dyrektor i szkoleniowiec w Impuls do Rozwoju, autorka kilkudziesięciu programów i materiałów szkoleniowych, realizatorka licznych szkoleń i warsztatów, prelegentka na konferencjach krajowych i międzynarodowych, mówca motywacyjny, autorka wielu artykułów, publikuje m. in. w Charakterach, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, gościnnie we Wczesnej Edukacji, TIKu w Edukacji, Horyzontach Anglistyki, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy nt. naturalnych dźwigni umysłu, wspomaga procesy rozwojowe kobiet, prowadzi na FB strony Impuls do rozwoju edukacji, Strefa rozwoju, Kobieta wysoce skuteczna, oraz administruje grupami Impuls dla nauczycieli, Kobieta wysoce skuteczna, mama nastolatki
Życiowe motto:
Autentyczne życie zaprasza mnie do podejmowania wyzwań, wyzwalania w sobie energii i znajdowania pasji. Z radością przyjmuję to zaproszenie.
Steve McGuinness FRSA. Dyrektor Msitua Autism Consultancy
Profil zawodowy
Wykwalifikowany i doświadczony konsultant zaburzeń autyzmu, który specjalizuje się w szerzeniu świadomości na temat autyzmu, zespołu Aspergera oraz zachowań, które są wyzwaniem dla osób z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Swoją działalność Steve głównie kieruje do placówek edukacyjnych oraz placówek opiekuńczych. Ważną częścią jego działalności jest stwarzanie pozytywnej więzi dorosłych z dziećmi i młodymi ludźmi z różnych środowisk społecznych i kulturowych.
Steve jest ojcem, którego syn także ma zdiagnozowany autyzm, i jako że sam zmaga się z tym zaburzeniem, ma do zaoferowania i przedstawienia unikalny i interesujący punkt widzenia na temat zaburzeń sensorycznych.
Wykształcenie I skończone kursy:
Autistic Spectrum Disorders Alumni Birmingham University.
National Partners in Policy Making Alumni Loughborough University.
Partners in Policy Making/Education Certificate – Minnesota Governor’s Council on Developmental Disabilities, Special Education and Inclusion (Minnesota United States America)
Associate of Sensory Integration Network UK & Ireland Autism Consultant.
Specialist Visiting Lecturer (SVL) Sheffield Hallam University.
Specialist Visiting Lecturer (SVL) Jordanstown Belfast University.
Specialist Visiting Lecturer (SVL) at In-Control, Partners in Policy Making.
Fellow of the Royal Society of Arts (FRSA).
Steve współpracuje z National Health Service (NHS) England Education. Swoje silne umiejętności komunikacyjne wykorzystuje w pracy przy ustaleniu indywidualnych potrzeb oraz opracowania i dostarczenia odpowiednich planów leczenia i terapii. Jako członek zgranego i produktywnego zespołu, zachęca do wspólnej pracy budując zaufanie zarówno do klientów, jak i kolegów.
Zawsze poszukuje nowych i wymagających stanowisk jako konsultant ds. Autyzmu, które dadzą mu najlepsze możliwości wykorzystania istniejących umiejętności i doświadczenia, przy jednoczesnym umożliwieniu dalszego rozwoju osobistego i zawodowego.
VOLUNTARY WORK
2008 – 2013 National Autistic Society Board Director/Trustee.
2007 – Current National Autistic Society – National Councillor
2009 – Current National Autistic Society – Autism Advisory Board
2012 – Current National Autistic Society – Regional Councillor
2012 – Current Sensory Integration Network UK & Ireland – Autism Consultant.
2010 – Current Autism Mentor/ Advisor Founder and Director of Msitua Autism Consultancy
2009 – 2010 Parent Advisor government funded DiPEX Autism project
2009 – 2012 Reading group member National Autism Education Trust (AET)
2006 – 2010 Chair/Founder CAPAAS autism parental support –
2006 – 2010 Lead parent TreeHouse Government funded parental support project
2005 – obecnie Autism Mentor
Dr Tomasz Świerżewski jest absolwentem warszawskiej Akademii Medycznej, specjalistą pierwszego stopnia w pediatrii i specjalistą medycyny rodzinnej. W latach 1986 – 1998 Dr Świerżewski pracował w placówkach publicznej opieki zdrowotnej, a od 1998 roku aż do wyjazdu do Wielkiej Brytanii w 2004 roku w prywatnym sektorze prywatnym, w tym przez kilka lat w jednej z firm wiodących na rynku krajowym.
W Wielkiej Brytanii rozwinął wiedzę o pediatrii rozwojowej, biorąc udział w szeregu konferencji i kursów, w tym w kursie pediatrii komunalnej w Great Ormond Street Hospital, wiodącym brytyjskim ośrodku pediatrycznym. Dr Świerżewski ukończył kursy akredytacyjne upoważniające do badania rozwoju dzieci (Griffiths Mental Development Scales) i diagnostyki zaburzeń ze spektrum autyzmu (ADI-R, czyli Autism Diagnostic Interview). Od 2005 pracuje w Mary Sheridan Centre for Child Health w Londynie na stanowisku specjalisty medycyny środowiskowej (Speciality Doctor in Community Paediatrics). W codziennej praktyce klinicznej Dr Świerżewski bierze udział w pracach wielospecjalistycznych zespołów diagnostycznych, których zadaniem jest kompleksowa diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD), Zespołu Nadpobudliwości z Deficytem Uwagi (ADHD), rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej (Developmental Coordination Disorder, DCD), a także monitorowanie rozwoju wcześniaków w ramach kliniki prowadzonej wspólnie ze specjalistami z oddziału intensywnej terapii noworodków szpitala Św. Tomasza.
Wśród jego regularnych zadań są też zajęcia ze studentami medycyny z King’s College London. Dr Świerżewski jest członkiem stowarzyszonym Królewskiego Towarzystwa Pediatrycznego (Royal College of Paediatrics and Child Health), członek Brytyjskiego Stowarzyszenia Pediatrii Komunalnej (British Association of Community Child Health) i Brytyjskiego Stowarzyszenia Medycznego (British Medical Association).
Pielęgniarka z 30 letnim stażem, specjalizuje się w pielęgniarstwie anestezjologicznym i neonatologicznym, absolwentka Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku na kierunku Pedagogika oraz Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na kierunku Zdrowie Publiczne. Pracuje w Klinice Neonatologii, Patologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie „Pomniku Centrum Zdrowia Dziecka”. Pełniła funkcję kierownika kursu kwalifikacyjnego dla pielęgniarek i położnych z zakresu pielęgniarstwa neonatologicznego, obecnie kieruje specjalizacją neonatologiczną dla pielęgniarek i położnych. Szczególne zainteresowania, etyka i prawo w medycynie. Pochodzi z Warszawy, mieszka na stałe w Otwocku.
dr n. med.
Studia doktoranckie realizowała w Zakładzie Genetyki Medycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Pracowała w zespole Poradni Zaburzeń Komunikowania w Światowym Centrum Słuchu. Obecnie pracuje w zespole diagnostycznym Centrum Adesse. Współautorka wraz z Profesor Ewą Pisulą polskich adaptacji narzędzi ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Edition), ADI-R (Autism Diagnostic Interview Revised) oraz SSP-2 (Short ensory Profile, Second Edition). Certyfikowany, międzynarodowy szkoleniowiec z zastosowania narzędzia ADOS-2. Certyfikowana do badań naukowych narzędzia BOSCC.
mgr, psycholog kliniczny
Psycholog kliniczny, ukończył UKSW w Warszawie, pracuje zawodowo z różnymi grupami dzieci od lat 80-tych dwudziestego wieku. Prekursor metody integracji sensorycznej w Polsce. Organizator pierwszego kursu integracji sensorycznej w Polsce i terapeuta integracji sensorycznej od 1994r., Instruktor terapii integracji sensorycznej od 1998r (współwyszkolił kilka tysięcy terapeutów). Współtwórca pierwszych w Polsce programów szkolenia terapeutów integracji sensorycznej.
Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów NDT-SI. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej i pierwszy prezes tego stowarzyszenia (przez trzy kolejne kadencje).
Założyciel i przez 15 lat pierwszy redaktor naczelny Kwartalnika Integracja Sensoryczna, pierwszego fachowego pisma o integracji sensorycznej w Polsce, istniejącego od 2000r. Założyciel pierwszego w Polsce gabinetu terapii integracji sensorycznej (obecnie przekształconego w największe w Polsce Centrum Procesów Sensorycznych-Sensum Mobile, www.procesysensoryczne.pl).
Autor wielu publikacji o integracji sensorycznej w tym książki podręcznika do terapii integracji sensorycznej „Integracja sensoryczna. Teoria, diagnoza, terapia”, Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej”, Trenuj mózg poprze ruch”. Współautor takich książek jak „Podstawy diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży” czy „Dziecko niepełnosprawne ruchowo” i wielu artykułów w Kwartalniku Integracja Sensoryczna i innych czasopismach fachowych.
Twórca kilku metod diagnostycznych w tym Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego i Standaryzowanej Klinicznej Obserwacji. Współtwórca nowatorskiego na skalę światową komputerowego programu asystującego w Terapii Integracji sensorycznej. Uczestnik wielu konferencji naukowych. Uhonorowany w 2015 r. Nagrodą Okolicznościową za wybitne zasługi dla Stowarzyszenia przez zarząd PSTIS.
Więcej na stronie: www.zbigniewprzyrowski.pl
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
Pedagog specjalny – oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel-specjalista w SPS 213 w W-wie, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w W-wie, konsultant w ośrodku In-Senti oraz w Nieodpłatnym Punkcie Konsultacyjnym przy PSTIS. Jest autorką wielu publikacji poświęconych diagnozie i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym publikacji punktowanych (Psychiatria – Medycyna Praktyczna, Pediatra Polska, Postępy Neonatologii) oraz książek:
oraz współautorką książek:
W latach 2008-2014 prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W latach 2008-2015 redaktor krajowy kwartalnika INTEGRACJA SENSORYCZNA. Od 2005 roku prowadzi autorskie Warsztaty dla Rodziców z zakresu integracji sensorycznej.
Laureatka konkursu naukowego organizowanego przez Międzynarodowy Instytut Nowych Technologii przy Fundacji Promyk Słońca we Wrocławiu (2013). Uczestniczka wielu szkoleń, konferencji i sympozjów medycznych.
Uczestniczka workshop by Ms PhD Teresa May Banson, OTR/L. FAOTA “Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties in Adolescents and Adult with Disabilities.” Kildare, Irleand 17th-18th June 2014 oraz szkolenia Ms. Mary Kawar: „Astronaut Training, Vision Screening & Integrated Visual – Vestibular Tratement Strategies.” Warszawa, 2014
mgr pedagogiki
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
Instruktor masażu Shantala, specjalista w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju oraz alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC.
Wieloletni terapeuta pracujący z niemowlętami, dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, wykazujących szczególne potrzeby w zakresie wspierania rozwoju i rehabilitacji.
Absolwentka Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizacyjnych studiów podyplomowych z neurologopedii na UMCS w Lublinie oraz studiów podyplomowych na SWPS w Warszawie.
Autorka publikacji, szkoleń oraz warsztatów prowadzonych min. dla PSTIS, GPP, PZL, WCIES, fundacji i stowarzyszeń; wykładowca na studiach podyplomowych, prelegentka na konferencjach. Opiekun praktyk studenckich.
Uczestniczka szkoleń:
mgr psychologii
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z autyzmem, z dziećmi w wieku przedszkolnym. Terapeuta integracji sensorycznej od 1997 r. Od 2005 r. prowadzi autorskie szkolenie dla terapeutów SI w pracy z dziećmi autystycznymi. Od 2008 r. prowadzi kursy integracji sensorycznej I i II stopnia. Wykładowca na studiach podyplomowych i kwalifikacyjnych. Autorka publikacji o terapii SI z dziećmi autystycznymi.
Uczestniczka warsztatów:
dr n. med.
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
Posiada certyfikat Międzynarodowego Stowarzyszenia Vojty w zakresie diagnostyki i terapii metodą Vojty.
Specjalizację z neurologii dziecięcej II stopnia ukończyła w 1999 roku. Pacjentów przyjmuje we Wrocławiu w Centrum Zdrowia Mama i Ja.
lekarz psychiatra, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
mgr rehabilitacji
Prelegent na Konferencji Naukowej PSTIS w 2017 r.
Fizjoterapeuta, absolwent AWF w Warszawie, certyfikowany, uwierzytelniony terapeuta metody McKenziego, i innych szkoleń z zakresu terapii manualnej; ukończył szkolenie z zakresu metody Vojty w Rzymie (Associazione Italiana Terapisti Vojta), fizjoterapii dziecka ryzyka, instruktor pływania, wykładowca na studiach podyplomowych, członek Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, praktyka prywatna.
Patronat honorowy
Patronat Honorowy Dyrektora Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka
Partnerzy